Founded in 2001 by John Doe, gravida nibh vel velit auctor aliquet. Aenean sollicitudin, lorem quis bibendum auctor, nisi elit consequat ipsum, nec sagittis sem nibh id elit. Duis sed odio sit amet nibh vulputate cursus a sit amet mauris. Morbi accumsan ipsum velit. Nam nec tellus a odio tincidunt auctor a ornare odio.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Proin bibendum ultricies nunc, eu interdum enim convallis pretium. Quisque eu neque augue. Aliquam egestas nunc at efficitur faucibus. Praesent mauris eros, tincidunt id enim sodales, rhoncus malesuada ligula.

0
+
Certified Instructors
0
+
Students Enrolled
0
+
Complete Courses

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Proin bibendum ultricies nunc, eu interdum enim convallis pretium. Quisque eu neque augue. Aliquam egestas nunc at efficitur faucibus. Praesent mauris eros, tincidunt id enim sodales, rhoncus malesuada ligula.

About Us Image
Pellentesque ultricies nibh gravida, accumsan libero luctus, molestie nunc. In nibh ipsum, blandit id faucibus accumsan libero luctus, molestie nunc.
John Doe - CEO & Founder
Signature Image

Our Mission

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Praesent dapibus elementum ante quis commodo. Fusce tincidunt pretium pellentesque. Nulla vitae ante tincidunt, suscipit dui sit amet, posuere tortor. Sed elementum ex fringilla, molestie nibh eu, pulvinar diam. Fusce vestibulum nisl a lectus consequat, vel semper arcu tempor. Sed ac consequat nunc.

Our Vision

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Praesent dapibus elementum ante quis commodo. Fusce tincidunt pretium pellentesque. Nulla vitae ante tincidunt, suscipit dui sit amet, posuere tortor. Sed elementum ex fringilla, molestie nibh eu, pulvinar diam. Fusce vestibulum nisl a lectus consequat, vel semper arcu tempor. Sed ac consequat nunc.

ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ

1. Δεκαετία 1930

Δεκέμβριος 1933
Ίδρυση της εταιρίας Jidosha Seizo Co., Ltd. με έδρα την Yokohama της Ιαπωνίας.

Μάϊος 1934
Ολοκλήρωση της κατασκευής του εργοστασίου στην πόλη Yokohama.

Ιούνιος 1934
Μετονομασία της εταιρία σε Nissan Motor Co., Ltd.. Τα πρώτα 44 αυτοκίνητα με το όνομα Datsun εξάγονται στην Ασία, καθώς και την κεντρική και νότια Αμερική.

Απρίλιος 1935
Κατασκευάζεται το πρώτο μοντέλο με τη μέθοδο της μαζικής παραγωγής στο εργοστάσιο της Yokohama.

Μάϊος 1935
Επιλέγεται το σήμα της εταιρίας.

Αύγουστος 1943
Ολοκλήρωση της κατασκευής του εργοστασίου στην πόλη Yoshiwara.

Δεκέμβριος 1943
Διακοπή της παραγωγής επιβατικών και φορτηγών αυτοκινήτων λόγω του Δεύτερου Παγκόσμιου Πολέμου.

Σεπτέμβριος 1944
Μετονομασία της εταιρίας σε Nissan Heavy Industries, Ltd..

Νοέμβριος 1945
Παράγεται το πρώτο μεταπολεμικό μοντέλο.

Αύγουστος 1949
Η εταιρία αποκτά και πάλι την επωνυμία Nissan Motor Co., Ltd.

Δεκέμβριος 1952
Η εταιρία συνάπτει συνεργασία με την βρετανική αυτοκινητοβιομηχανία Austin Motor.

Απρίλιος 1953
Ξεκινά η δραστηριοποίηση της εταιρίας στον τομέα σχεδίασης και εξέλιξης κινητήρων για πυραύλους.

Αύγουστος 1957
Ξεκινά η παραγωγή περονοφόρων οχημάτων.

Ιούνιος 1958
Ξεκινά η εξαγωγή επιβατικών μοντέλων στις ΗΠΑ.

Σεπτέμβριος 1958
Μοντέλα Datsun συμμετέχουν για πρώτη φορά στον αυστραλιανό αγώνα Mobilgas Trial και ένα από αυτά κατατάσσεται πρώτο.

Μάρτιος 1959
Ξεκινά η παραγωγή στο εργοστάσιο της Ταϊβάν, το πρώτο εργοστάσιο της εταιρίας που βρίσκεται εκτός Ιαπωνίας.

Ιούνιος 1960
Iδρύεται η Nissan Motor Corporation στις ΗΠΑ.

Σεπτέμβριος 1961
Ιδρύεται η Nissan Mexicana, S.A..

Μάρτιος 1962
Ολοκλήρωση της κατασκευής του εργοστασίου στην πόλη Oppama.

Μάϊος 1965
Ολοκλήρωση της κατασκευής του εργοστασίου στην πόλη Zama.

Νοέμβριος 1969
Οι συνολικές εξαγωγές της εταιρίας ξεπερνούν το 1.000.000 μονάδες.

Μάρτιος 1970
Ξεκινά η δραστηριοποίηση της εταιρίας στον τομέα σχεδίασης και εξέλιξης κινητήρων που προορίζονται για σκάφη.

Μάρτιος 1971
Ολοκλήρωση της κατασκευής του εργοστασίου στην πόλη Tochigi.

Απρίλιος 1974
Καθιέρωση του Nissan Science Foundation.

Απρίλιος 1977
Ολοκλήρωση της κατασκευής του εργοστασίου στην πόλη Kyushu.

Απρίλιος 1979
Έναρξη λειτουργίας του Nissan Design International στις ΗΠΑ.

Ιούλιος 1980
Ιδρύεται η θυγατρική Nissan Motor Manufacturing Corporation USA στις ΗΠΑ. Το πρώτο φορτηγό Datsun και πρώτο όχημα της Nissan που κατασκευάζεται επί αμερικάνικου εδάφους, παράγεται στο εργοστάσιο αυτό τον Ιούνιο του 1983 και το πρώτο επιβατικό Sentra (Sunny) τον Μάρτιο του 1985.

Ιούλιος 1981
Μετονομασία όλων των μοντέλων της εταιρίας παγκοσμίως σε Nissan. Υιοθέτηση νέας, ενιαίας εταιρικής ταυτότητας και εικόνας.

Νοέμβριος 1981
Ολοκλήρωση της κατασκευής του Nissan Technical Center.

Απρίλιος 1982
Τέταρτη συνεχόμενη νίκη της Nissan στο ράλι Σαφάρι, που θεωρείται το πλέον δύσκολο του παγκόσμιου πρωταθλήματος.

Δεκέμβριος 1982
Υιοθέτηση νέου εταιρικού σήματος.

Ιανουάριος 1983
Έναρξη παραγωγής του θρυλικού τετρακίνητου μοντέλου Patrol, στην Ισπανία (Nissan Motor Iberica, S.A.).

Απρίλιος 1984
Ιδρύεται η θυγατρική Nissan Motor Manufacturing, Ltd., στην Μεγάλη Βρετανία.

Νοέμβριος 1984
Ολοκλήρωση της κατασκευής της προβλήτας στο εργοστάσιο της πόλης Oppama.

Δεκέμβριος 1986
Ανακοίνωση νέας εταιρικής φιλοσοφίας και αρχών.

Ιούνιος 1988
Ίδρυση του Nissan European Technology Center στην Μεγάλη Βρετανία.

Ιανουάριος 1989
Το μοντέλο Silvia κατακτά το βραβείο Japanese Car of the Year.

Απρίλιος 1989
Ιδρύεται η εταιρία Nissan Europe N.V. με έδρα την Ολλανδία.

Ιανουάριος 1990
Ιδρύεται η εταιρία Nissan North America, Inc. με έδρα τις ΗΠΑ.

Φεβρουάριος 1990
Το σπορ μοντέλο 300ΖΧ κατακτά το βραβείο Import Car of the Year στις ΗΠΑ.

Σεπτέμβριος 1990
Καθιέρωση της κοινοπραξίας Tokyo Design Network, μεταξύ της Nissan και των εταιριών Canon, Sony, NEC και Hitachi.

Μάρτιος 1991
Ίδρυση νέας εταιρίας διανομής στην Μεγάλη Βρετανία (Nissan Motor (GB) Ltd.).

Αύγουστος 1991
Έναρξη των εξαγωγών της 5θυρης έκδοσης του μοντέλου Primera, που κατασκευάζεται στην Μεγάλη Βρετανία, στην Ιαπωνία.

Ιούνιος 1992
Έναρξη της παραγωγής του μοντέλου Altima (Bluebird) στο εργοστάσιο των ΗΠΑ.

Ιούλιος 1992
Έναρξη πωλήσεων στις ΗΠΑ του MPV Quest, που αποτελεί κοινό project με την Ford.

Αύγουστος 1992
Έναρξη παραγωγής του μοντέλου Micra στο εργοστάσιο της Μεγάλης Βρετανίας.

Νοέμβριος 1992
Ίδρυση του Nissan Design Europe GmbH στην Γερμανία.

Δεκέμβριος 1992
Το March (ονομασία του μοντέλου Micra στην ιαπωνική αγορά) κατακτά το βραβείο Japanese Car of the Year).

Φεβρουάριος 1993
Έναρξη παραγωγής του τετρακίνητου μοντέλου Terrano II που προορίζεται για την ευρωπαϊκή αγορά, στο εργοστάσιο της εταιρίας στην Ισπανία.

Οκτώβριος 1993
Ίδρυση της εταιρίας Nissan Logistics Corporation στις ΗΠΑ.

Νοέμβριος 1993
To μοντέλο Micra κατακτά το βραβείο Car Of the Year 1993 στην Ευρώπη (το πρώτο ιαπωνικό μοντέλο που κατακτά το βραβείο αυτό).

Απρίλιος 1994
Ξεκινά η εξαγωγή στην Ιαπωνία του Terrano (Mistral).Συμφωνία με την εταιρία Samsung Heavy Industries Co., Ltd. της Νότιας Κορέας, για την κατασκευή επιβατικών αυτοκινήτων.

Ιούνιος 1994
Ιδρύεται η Nissan Motor (China) Ltd.,.

Μάϊος 1995
Έναρξη των εξαγωγών του Micra που κατασκευάζεται στην Μ. Βρετανία, στην Αυστραλία.

Μάϊος 1997
Η Nissan εξελίσσει ένα υβριδικό μοντέλο (Hybrid Electric Vehicle, HEV) με στόχο την μαζική παραγωγή του.

Ιούνιος 1997
Ίδρυση του κέντρου Nissan European Technology center (Espana) S.A.,.

Σεπτέμβριος 1997
Έναρξη των πωλήσεων των μοντέλων Primera και Bluebird με σύστημα μετάδοσης συνεχούς μεταβαλλόμενης κίνησης (CVT).

Ιανουάριος 1998
Έναρξη λειτουργίας του κέντρου εκπαίδευσης ασφαλούς οδήγησης Nissan Driving Park, στο εργοστασιακό συγκρότημα της πόλης Murayama.

Ιούνιος 1998
Η Nissan κατακτά την τρίτη στον φημισμένο 24ωρο αγώνα του Le Mans.Παρουσίαση του μοντέλου Presage, που εφοδιάζεται με κινητήρες πετρελαίου άμεσου ψεκασμού.

Μάρτιος 1999
Η Nissan και η Renault υπογραφούν συμφωνία συνεργασίας, με ταυτόχρονη αμοιβαία αγορά μετοχών.

Οκτώβριος 1999
Εφαρμογή του σχεδίου Nissan Revival Plan.

Φεβρουάριος 2000
Έναρξη των πωλήσεων του μοντέλου Sentra super ultra low emission vehicle στην πολιτεία Καλιφόρνια των ΗΠΑ.

Απρίλιος 2000
Έναρξη των πωλήσεων του υβριδικού Tino μέσω του διαδικτύου.Συγχώνευση της Nissan Motor Manufacturing Corporation USA και της Nissan North America, Inc.,.

Ιανουάριος 2001
Παρουσίαση του νέου Primera στην Ιαπωνική αγορά.

Μάρτιος 2001
Αύξηση της επένδυσης στην Ταϊλάνδη.

Απρίλιος 2001
Έναρξη κατασκευής νέου εργοστασίου συναρμολόγησης στις ΗΠΑ.

Μάϊος 2001
Ανακοίνωση κερδών ρεκόρ για το οικονομικό έτος 2000.

Φεβρουάριος 2002
Παρουσίαση του νέου March στην αγορά της Ιαπωνίας.

Μάρτιος 2002
Εφαρμογή τηλεματικής τεχνολογίας στα μοντέλα Infiniti.

Ιούνιος 2002
Επέκταση του εργοστασίου στο Canton των ΗΠΑ.

Ιούλιος 2002
To Primera κερδίζει το βραβείο σχεδίασης Red Dot.Παρουσίαση του Fairlady Z στην αγορά της Ιαπωνίας.

Σεπτέμβριος 2002
Επιστροφή της Nissan στους αγώνες αντοχής Rally Raid.

Οκτώβριος 2002
Αύξηση του λειτουργικού κέρδους κατά 84%.

Νοέμβριος 2002
Ο Carlos Ghosn και ο Tony Blair εγκαινιάζουν την γραμμή παραγωγής του νέου Micra.

Ιανουάριος 2003
Εγκαίνια του νέου κέντρου σχεδίασης της Nissan στο Λονδίνο.

Απρίλιος 2003
Ανακοίνωση κερδοφορίας ρεκόρ και λειτουργικού κέρδους 10,8% για το οικονομικό έτος 2002.

Ιούλιος 2003
Το εργοστάσιο του Sunderland βραβεύεται ως το πλέον παραγωγικό στην Ευρώπη για έβδομη συνεχή χρονιά.

Οκτώβριος 2003
Παρουσίαση του Fairlady Z Roadster.

Απρίλιος 2004
Ανακοίνωση κερδών ρεκόρ για το οικονομικό έτος 2003.

Ιούνιος 2004
Παρουσίαση του πρωτότυπου υβριδικού μοντέλου Altima.

Σεπτέμβριος 2004
Παρουσίαση έξι νέων μοντέλων για την αγορά της Ιαπωνίας

Φεβρουάριος 2005
Η Nissan εισέρχεται επίσημα στην αγορά του Πακιστάν

Απρίλιος 2005
Ανακοίνωση οικονομικών αποτελεσμάτων – ρεκόρ για το οικονομικό έτος 04 – Ανακοίνωση του σχεδίου ανάπτυξης Nissan Value Up

Ιούνιος 2005
Λανσάρισμα της πλήρους γκάμας της Infiniti στην αγορά της Ταϊβάν. Εγκαινιάζεται στο Ομάν το μεγαλύτερο showroom της Nissan στον κόσμο

Σεπτέμβριος 2005
Ανακοινώνεται η επιτυχής

Φεβρουάριος 2006
Ξεκινά η παραγωγή των κινητήρων HR και MR στο νέο εργοστάσιο της Nissan στην Κίνα

Απρίλιος 2006
H Nissan ανακοινώνει τα σχέδιά της, για την κατασκευή ενός νέου εργοστασίου στη Ρωσία. Η Infiniti ανακοινώνει το λανσάρισμά της στην Ευρώπη το 2008

Ιούνιος 2006
Συμπληρώνεται η παραγωγή 100 εκατομμυρίων μονάδων από την ίδρυση της εταιρίας

Δεκέμβριος 2006
Ανακοινώνεται το περιβαλλοντικό πρόγραμμα NISSAN GREEN PROGRAM 2010. Εγκαινιάζεται νέο κέντρο σχεδίασης στην Ιαπωνία

Μάρτιος 2007
Ολοκληρώνεται η κατασκευή της πίστας δοκιμών, αποκλειστικά τετρακίνητων μοντέλων στην Ιαπωνία

Μάιος 2007
Βράβευση για το Qashqai με 5 αστέρια στο EURO NCAP

Οκτώβριος 2007
Η Nissan λανσάρει πρώτη σε παγκόσμια κλίμακα τις κάμερες πανοραμικής απεικόνισης (Around View Monitor)

Απρίλιος 2008
Οι παγκόσμιες πωλήσεις του Τiida ξεπερνούν το 1 εκατομμύριο

Νοέμβριος 2008
To GT-R κερδίζει το βραβείο Car of the Year ως το πιο προηγμένο τεχνολογικά Ιαπωνικό αυτοκίνητο.

Ιούνιος 2009
Η Nissan εγκαινιάζει ένα νέο εργοστάσιο στην Αγία Πετρούπολη της Ρωσίας.

Αύγουστος 2009
Η Nissan εγκαινιάζει το νέο κτίριο της κεντρικής διοίκησης (Global Headquarters).

Νοέμβριος 2009
Το NV200 βραβεύεται ως International Van of the Year 2010 στην Ευρώπη.

Μάιος 2010
Η Nissan ανακοινώνει την παραγωγή επαγγελματικών οχημάτων στο Chennai της Ινδίας.

Δεκέμβριος 2010
Η Nissan λανσάρει το LEAF, το πρώτο παγκοσμίως 100% ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής με μηδενικές εκπομπές ρύπων.

Μάρτιος 2011
Η Νικ. Ι. Θεοχαράκης Α.Ε γιορτάζει με εκδήλωση στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών τα 50 χρόνια συνεργασίας με τη Νissan International S.A. Η αντιπροσώπευση αυτή ήταν η πρώτη της Ιαπωνικής φίρμας σε ολόκληρη την Ευρώπη και μια από τις σημαντικότερες έως σήμερα.

Απρίλιος 2011
Το 100% ηλεκτροκίνητο Nissan LEAF βραβεύτηκε ως το Παγκόσμιο Αυτοκίνητο του 2011.

Μάιος 2011
H Nissan Motor Co Ltd ανακοίνωσε ότι οι πωλήσεις του Nissan MICRA, ως το τέλος του Μαΐου 2011, ξεπέρασαν τις έξι εκατομμύρια μονάδες παγκοσμίως.

Ιούνιος 2011
Η παραγωγή του πρωτοποριακού Crossover QASHQAI ξεπέρασε το 1 εκατομμύριο μονάδες σε χρόνο ρεκόρ.

Σεπτέμβριος 2011
Η Nissan γιορτάζει τα 25 χρόνια κατασκευής οχημάτων στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Οκτώβριος 2011
Η Nissan ανακοινώνει την ολοκλήρωση της κατασκευής του πρώτο crossover supercar το JUKE – R !

Νοέμβριος 2011
Υπογραφή μνημονίου συνεργασίας μεταξύ του Δήμου Αθηναίων και της Nissan Νικ. Ι. Θεοχαράκης Α.Ε , για την προώθηση νέων τεχνολογιών και των οχημάτων μηδενικών εκπομπών ρύπων.

Φεβρουάριος 2012
Το Παράσημο του Ανατέλλοντος Ηλίου απενεμήθη στον Βασίλειο Θεοχαράκη, Πρόεδρο της Nissan Νικ. Ι. Θεοχαράκης Α.Ε

Μάρτιος 2012
Η Nissan κατασκευάζει το πρωτοποριακό αγωνιστικό Deltawing που προορίζει για το LEMANS 24.

Αύγουστος 2012
Η Nissan αποκαλύπτει στην πόλη του Λονδίνου, το όραμα της για το ταξί του αύριο – το Nissan NV200 Taxi.

Οκτώβριος 2012
Το 1ο JUKE-R παραγωγής είναι γεγονός και οδεύει προς παράδοση στον «τυχερό» ιδιοκτήτη του.

Ιανουάριος 2013
Πρωτιά της Nissan στις πωλήσεις ελαφρών φορτηγών για το 2012.

Μάιος 2013
Tο επιτυχημένο μοντέλο MICRA, γιορτάζει τρεις δεκαετίες στην κορυφή με μια, περιορισμένης παραγωγής, επετειακή έκδοση!

Ιούλιος 2013
Η Nissan λανσάρει το προηγμένο σύστημα ασφαλείας Safety Shield.

Ιανουάριος 2014
Το νέο Nissan MICRA, κατακτά την πρώτη θέση σε πωλήσεις, πανελλαδικά, στα βενζινοκίνητα μοντέλα.

Φεβρουάριος 2014
Λανσάρισμα της 2ης γενιάς του QASHQAI που αποσπά με περισσή άνεση την κορυφαία βαθμολογία των 5 αστέρων, στις ολοένα και πιο αυστηρές εξετάσεις του ανεξάρτητου οργανισμού ασφαλείας, EuroNCAP.

Μάρτιος 2014
H Nissan παρουσιάζει στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης, τον «έξυπνο» καθρέπτη.

Απρίλιος 2014
Παγκόσμια χορηγική συμφωνία μεταξύ Nissan και UEFA Champions League.

Μάιος 2014
Ξεκινά στη Βαρκελώνη, η παραγωγή του αμιγώς ηλεκτροκίνητου Nissan e-NV200.

Ιούνιος 2014
H Nissan ενισχύει την ηγετική της θέση στα compact SUV, με την εμπορική διάθεση του νέου X-TRAIL

Σεπτέμβριος 2014
Η Nissan δίνει στη δημοσιότητα εικόνα από το ένα πρωτότυπο ηλεκτροκίνητο van, για VIP μετακινήσεις !

Οκτώβριος 2014
Λανσάρισμα της πρωτοποριακής εφαρμογής, augmented reality, Nissan Driver’s Guide σε App Store και Google Play.

Δεκέμβριος 2014
Η ΝΙΚ. Ι. ΘΕΟΧΑΡΑΚΗΣ Α.Ε γιορτάζει το ασύλληπτο ρεκόρ των 600 χιλιάδων νέων πωληθέντων Nissan στην Ελλάδα!

Ιανουάριος 2015
Nissan και NASA, ενώνουν τις δυνάμεις τους για την ανάπτυξη οχημάτων αυτόνομης οδήγησης.

Φεβρουάριος 2015
Το Euro NCAP αναδεικνύει τo Nissan QASHQAI ως το ασφαλέστερο οικογενειακό αυτοκίνητο για το 2014, ενώ κατακτά και την 1η θέση σε πωλήσεις στην κατηγορία C για το 2014

Μάρτιος 2015
Με μια, περιορισμένης παραγωγής, επετειακή έκδοση, η Nissan τιμά την ιστορία του θρυλικού supercar GT-R.

Απρίλιος 2015
Αποκάλυψη του νέου Nissan Maxima στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Νέας Υόρκης.

Μάιος 2015
Οι έμπειροι μηχανικοί της Nissan Sporteam, του “ανήσυχου” αγωνιστικού τμήματος της Νικ. Ι. Θεοχαράκης Α.Ε, με πλούσια κληρονομιά και περγαμηνές στους αγώνες αυτοκινήτου επί Ελληνικού εδάφους, δημιουργεί την αγωνιστική εκδοχή του MICRA K13 !

Ιούνιος 2015
Το πρώτο QASHQAI της Ελληνικής Αστυνομίας είναι γεγονός !

Ιούλιος 2015
Η Nissan κατακτά την πρώτη θέση των πωλήσεων στην Ευρώπη, ανάμεσα σε όλες τις Ασιατικές μάρκες.

Αύγουστος 2015
Η Nissan ανακοινώνει τη διάθεση του X-TRAIL με έναν νέο κινητήρα βενζίνης 163PS, τεχνολογίας EURO6.

Σεπτέμβριος 2015
H Nissan καινοτομεί για μια ακόμα φορά, παρέχοντας πενταετή, πλήρη εργοστασιακή εγγύηση για την γκάμα των επαγγελματικών της οχημάτων!

ΠΩΣ Η NISSAN ΕΠΕΝΔΥΕΙ ΣΤΗΝ ΠΡΑΣΙΝΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ

Φιλική προς το περιβάλλον παραγωγή των οχημάτων της Nissan

Δεδομένου ότι οι φυσικοί μας πόροι είναι περιορισμένοι, είναι στόχος της Nissan η βελτίωση των προτύπων της παραγωγής οχημάτων για τη μείωση των αποβλήτων.

Nissan Ηνωμένου Βασιλείου και Ισπανίας: ανακύκλωση 90%Τα εργοστάσια της Nissan που βρίσκονται στο Ηνωμένο Βασίλειο και την Ισπανία εργάζονται με στόχο τη μείωση των αποβλήτων μέσω της ανακύκλωσης, της επαναχρησιμοποίησης και της ανάκτησης. Ως αποτέλεσμα, η Nissan έχει ήδη επιτύχει ποσοστό ανακύκλωσης άνω του 90% για τα εργοστάσιά της που παράγουν ελαφριά εμπορικά οχήματα και επιβατηγά αυτοκίνητα. Οι συνεχείς προσπάθειες για την αύξηση των ποσοστών ανακύκλωσης πρόκειται να συνεχιστούν σε όλα τα εργοστάσια της Nissan.

ISO 14001

Η διαδικασία προϊοντικής εξέλιξης της Nissan Motor Co. Ltd. -συμπεριλαμβανομένων των παγκόσμιων δραστηριοτήτων της– έχει πιστοποιηθεί με ISO 14001, το διεθνές πρότυπο για συστήματα περιβαλλοντικής διαχείρισης. Την πιστοποίηση απένειμε στις 7 Μαρτίου 2008 το Ιαπωνικό Ινστιτούτο Έρευνας Αυτοκινήτου – Japan Automobile Research Institute (JARI)- φορέας πιστοποίησης ISO 14001. Η πιστοποίηση αντιπροσωπεύει μία σημαντική πρωτιά για τη Nissan, αφού είναι η μοναδική ιαπωνική κατασκευάστρια αυτοκινήτων με ISO 14001 στον τομέα προϊοντικής εξέλιξης, για τις τοπικές και παγκόσμιες δραστηριότητές της.

Αξίζει να σημειωθεί πως από το 1998, τα εργοστάσια στο Ηνωμένο Βασίλειο (NMUK) και στην Ισπανία (NMISA) εισήγαγαν το πρότυπο ISO 14001, θέτοντας στόχους βελτίωσης για τον έλεγχο των εκπομπών ρύπων στον αέρα, στο νερό και στο έδαφος, τη διαχείριση αποβλήτων, την αποτελεσματική χρήση της ενέργειας και τη συνεχή βελτίωση των περιβαλλοντικών επιδόσεων.

Ως Γνήσια Πρωτοπόρος σε Θέματα Οικολογίας (Sincere Eco-Innovator), η Nissan εξελίσσει ενεργά νέες τεχνολογίες, προϊόντα και υπηρεσίες, θέλοντας να πετύχει μειώσεις, σε πραγματικές συνθήκες, στις εκπομπές CO2 και να ανοίξει το δρόμο προς μία βιώσιμη αυτοκίνηση.

Γνωρίζοντας ότι η μάχη για ένα καλύτερο περιβάλλον πρέπει να είναι αδιάκοπη, δεσμευόμαστε ότι το πρόγραμμα ανακύκλωσης αυτοκινήτων θα ακολουθήσουν κι άλλες στρατηγικές που θα αφορούν συνολικά στο θέμα «ανακύκλωση και οικολογική συνείδηση» με την ευρεία έννοια των όρων. Γιατί όσο καλύτερο γίνεται το περιβάλλον, τόσο καλύτερος γίνεται και ο κόσμος που ζούμε, για εμάς και τα παιδιά μας.

Εξοικονόμηση ενέργειας στην Ισπανία

Έχοντας συναίσθηση της ανάγκης για αποτελεσματική χρήση των φυσικών μας πόρων, το εργοστάσιο της NMISA εργάζεται προνοητικά για τη μείωση της χρήσης ενέργειας, υλικών, νερού και για τη μείωση των αποβλήτων που καταλήγουν στους υγειονομικούς χώρους ταφής. Από τα τέλη του Μαρτίου του 2007, το εργοστάσιο της NMISA χρησιμοποιεί ανανεώσιμη ενέργεια για την εξοικονόμηση ενέργειας. Το έργο αποτελείται από την εγκατάσταση:

  • Φωτοβολταϊκών κυττάρων στα εργοστάσια στη Zona Franca και την Avila για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας
  • Ηλιακών θερμοσυσσωρευτών στο εργοστάσιο της Avila για τη θέρμανση νερού.

Αυτή η ενέργεια θα είναι το 33% της ενέργειας που καταναλώνεται στα μπάνια των βαφείων. Η NMISA είναι η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία στην Ευρώπη που εγκαθιστά αυτόν τον τύπο ανανεώσιμης ενέργειας. Η εξοικονόμηση ενέργειας θα ανέλθει σε 1.400.000 kwh/έτος, και υπολογίζεται ότι θα εξαλειφθούν 317 τόνοι εκπομπών CO2 ετησίως.

Αποτελεσματική, περιβαλλοντική παραγωγή

Καθ’ όλον τον κύκλο ζωής ενός οχήματος, η Nissan σκοπεύει να μειώνει τα απόβλητα και να παρέχει οχήματα ποιοτικά, ασφαλή και φιλικά προς το περιβάλλον. Στη φάση παραγωγής ενός οχήματος, βελτιώνουμε την αποτελεσματικότητα της παραγωγής και λαμβάνουμε υπόψη της περιβαλλοντικές ανάγκες.

Ανανεώσιμη ενέργεια: αιολικό πάρκο στο Ηνωμένο Βασίλειο

Στο πλαίσιο της συνεχούς βελτίωσης, το εργοστάσιο της NMUK δημιούργησε ένα αιολικό πάρκο στις εγκαταστάσεις του. Η παραγωγή ανανεώσιμης ενέργειας μείωσε τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα στις εγκαταστάσεις παραγωγής ηλεκτρισμού κατά ποσότητα άνω των 3000 τόνων ετησίως. Τον Οκτώβριο του 2005 το εργοστάσιο της NMUK εγκατέστησε και άρχισε να παράγει ηλεκτρική ενέργεια από έξι ανακυκλωμένους ανεμοστρόβιλους των 660kW.

  • Η παρεχόμενη ενέργεια θα είναι αντίστοιχη 1800 κατοικιών στο Ηνωμένο Βασίλειο.
  • Η μείωση του CO2 ανέρχεται σε 3.300 τόνους ετησίως.
  • Το πρώτο αιολικό πάρκο στο βορειοανατολικό τμήμα που βρίσκεται εξ’ολοκλήρου εντός βιομηχανικής περιοχής.
  • Το έργο παρέχει 18% του στόχου παραγωγής ανανεώσιμης ενέργειας της τοπικής αρχής του Tyne & Wear.
  • Το έργο επικροτήθηκε από την Εκστρατεία για την Προστασία της Υπαίθρου της Αγγλίας (CPRE) επειδή βρίσκεται σε αστικό περιβάλλον.
  • Το αιολικό πάρκο χρησιμοποιήθηκε για τις δραστηριότητες του εργοστασίου της NMUK που αφορούν τις σχέσεις με την κοινότητα και για την υποστήριξη του εκπαιδευτικού προγράμματος μηχανικής.

Ο στόχος της Nissan είναι η ανάπτυξη οχημάτων εύκολα ανακυκλώσιμων κατά το τέλος του κύκλου ζωής τους. Στη Nissan εστιάζουμε στην ανακύκλωση, επαναχρησιμοποίηση και ανάκτηση των αυτοκινήτων μας για την εξοικονόμηση φυσικών πόρων, τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (CO2) και την ελαχιστοποίηση της διάθεσης αποβλήτων.

Μία στάση που επεκτείνεται σε όλα τα στάδια
Η επαναχρησιμοποίηση, η ανακύκλωση και η ανάκτηση λαμβάνονται υπόψη από τη Nissan σε όλα τα στάδια του κύκλου ζωής ενός οχήματος (σχεδιασμός, παραγωγή, πώληση και σέρβις και διάθεση). Στα στάδια σχεδιασμού και ανάπτυξης, η Nissan επικεντρώνεται στη βελτίωση του σχεδιασμού για την ανακύκλωση επιλέγοντας υλικά εύκολα ανακυκλώσιμα, αυξάνοντας τη χρήση ανακυκλωμένων υλικών και διευκολύνοντας την αποσυναρμολόγηση των μερών των αυτοκινήτων μας. Στο στάδιο της παραγωγής αποσκοπούμε στη μείωση αν όχι στην εξάλειψη των αποβλήτων. Στο στάδιο της πώλησης και του σέρβις, οι εξουσιοδοτημένοι αντιπρόσωποί μας τηρούν τις περιβαλλοντικές απαιτήσεις στις καθημερινές τους δραστηριότητες. Στη φάση της διάθεσης, τα οχήματα που έχουν φτάσει στο τέλος του κύκλου ζωής τους υπόκεινται σε επεξεργασία και ανακυκλώνονται ώστε να μειώνονται τα απόβλητα στους χώρους υγειονομικής ταφής και να προστατεύονται ο αέρας, το νερό και το έδαφος.

Σαν καινούρια
Η Nissan συμμορφώνεται με τις ευρωπαϊκές απαιτήσεις χρησιμοποιώντας μεγαλύτερη ποσότητα ανακυκλωμένων πλαστικών σε κάθε νέο μοντέλο. Αυτά τα ανακυκλωμένα υλικά πρέπει να πληρούν τις ίδιες αυστηρές τεχνικές απαιτήσεις ως προς τις επιδόσεις, την ασφάλεια και την αντοχή με τα παρθένα υλικά στους τομείς όπου χρησιμοποιούνται. Η ποιότητα των ανακυκλωμένων πλαστικών βελτιώνεται και δεν θυσιάζονται η ποιότητα ή οι επιδόσεις. Σήμερα η Nissan χρησιμοποιεί τις συνήθεις «μαύρες εφαρμογές» για τα ανακυκλωμένα πλαστικά, οι οποίες δεν είναι άμεσα ορατές. Επιπλέον, διαθέτουμε μία σειρά ορατών/ ταιριασμένων χρωματικά (σε γκρι ή μαύρο) ανακυκλωμένων πλαστικών μερών, καθώς και επενδύσεις των θόλων των τροχών στην ποδιά του αμαξώματος, λασπωτήρες και αγωγούς εξόδου αέρα. Η Nissan αποσκοπεί συνεχώς στην ανάπτυξη επιπλέον εφαρμογών ανακυκλωμένων πλαστικών.

Αύξηση της δυνατότητας χρήσης ανακυκλωμένων υλικών
Η Nissan αναγνωρίζει το δυνητικό χρήσης περίπου 40 κιλών ανακυκλωμένων υλικών στα ευρωπαϊκά οχήματά της. Κατ’ αυτόν τον τρόπο, η Nissan προσπαθεί να προστατεύσει τους φυσικούς πόρους μας και να μειώσει τα απόβλητα. Περισσότερα από 50 ανταλλακτικά έχουν αναπτυχθεί με τη χρήση ανακυκλωμένων πλαστικών στα τελευταία μοντέλα. Τα χρησιμοποιούμενα ανακυκλωμένα υλικά έχουν την ίδια ποιότητα και σύσταση με τα παρθένα υλικά. Αυτά τα ανταλλακτικά λειτουργούν κατά τον ίδιο τρόπο με εκείνα που κατασκευάζονται από παρθένα υλικά.

Γνώμονάς μας είναι οι πελάτες μας
Η αποστολή της Nissan είναι να σας παρέχει οχήματα που ικανοποιούν τις προσδοκίες σας και σώζουν το περιβάλλον. Ολόκληρη η διαδικασία της Nissan, ξεκινώντας από τη φάση ανάπτυξης και σχεδιασμού του οχήματος, εστιάζει στη μέγιστη ικανοποίηση των πελατών.

Νέα ευρωπαϊκά πρότυπα
Στην Ευρωπαϊκή Ένωση τα οχήματα πρέπει πριν από τη διάθεσή τους να πληρούν τις τοπικές τεχνικές απαιτήσεις και στα 27 κράτη μέλη. Στόχος των απαιτήσεων είναι η βελτίωση της οδηγικής ασφάλειας, η εξοικονόμηση ενέργειας και η προστασία του περιβάλλοντος. Στις περισσότερες χώρες η συμμόρφωση με αυτές τις απαιτήσεις περνά από τη διαδικασία της έγκρισης τύπου. Για αυτόν τον λόγο το εκάστοτε όχημα (τύπος) αξιολογείται ως προς την ασφάλεια κατά την οδήγηση, τον θόρυβο και τις εκπομπές καυσαερίων.

Υποχρεώσεις του κατασκευαστή
Ο κατασκευαστής αυτοκινήτων πρέπει να αποδείξει ότι τα νέα μοντέλα πληρούν τις τεχνικές απαιτήσεις που στα κράτη μέλη της ΕΕ απαρτίζονται από 60 τεχνικά σημεία. Η λήψη της έγκρισης από τις αρχές σημαίνει ότι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων μπορούν πλέον να αρχίσουν να πωλούν τα αντίστοιχα οχήματά τους στην αγορά της ΕΕ. Η έγκριση επιβεβαιώνει ότι τα προϊόντα τους πληρούν τα τεχνικά πρότυπα. Από τον Δεκέμβριο του 2008 μία νέα κατηγορία θα προστεθεί σε αυτήν την τεχνική αξιολόγηση. Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων θα υποχρεούνται να αποδεικνύουν εκ των προτέρων τις περιβαλλοντικές επιδόσεις κατά το τέλος του κύκλου ζωής των οχημάτων. Αυτή η αξιολόγηση πρέπει επίσης να εγκρίνεται πριν από την έναρξη της πώλησης των νέων οχημάτων.

Στόχος δυνατότητας ανάκτησης 95%
Έχει θεσπιστεί ευρωπαϊκή νομοθεσία μέσω της Οδηγίας για τη δυνατότητα επαναχρησιμοποίησης, ανακύκλωσης και ανάκτησης σχετικά με τις περιβαλλοντικές επιδόσεις των νέων οχημάτων. Αυτή η μέθοδος απαιτεί από τον κατασκευαστή να αξιολογεί την τεχνική δυνατότητα επαναχρησιμοποίησης, ανακύκλωσης και ανάκτησης της ενέργειας που εσωκλείουν τα υλικά (δυνατότητα ανάκτησης ενέργειας). Το άθροισμα αυτών των 3 στοιχείων (δυνατότητα ανάκτησης) πρέπει να ανέρχεται σε 95% για τα νέα οχήματα.

Συμμόρφωση σε κάθε βήμα
Όταν η Nissan παρουσιάζει ένα νέο όχημα στην ευρωπαϊκή αγορά, πρέπει να αποδεικνύει στις αρχές ότι τα οχήματά της μπορούν να επιτύχουν ποσοστό δυνατότητας ανάκτησης της τάξης του 95%. Η Nissan διαθέτει διαδικασίες σε όλα τα στάδια σχεδιασμού, ανάπτυξης και παραγωγής ενός νέου οχήματος, προκειμένου να εξασφαλίζεται ότι εκπληρώνεται αυτή τη νομική υποχρέωση όσον αφορά τα οχήματά της που προορίζονται για την ευρωπαϊκή αγορά.

Σχεδιασμός με άξονα τη δυνατότητα ανάκτησης
Η δυνατότητα ανάκτησης χωρίζεται σε δύο βασικές έννοιες: -τη δυνατότητα ανακύκλωσης, ήτοι τη δυνατότητα ανακύκλωσης των συστατικών μερών του οχήματος όσον αφορά το υλικό του μέρος, – τη δυνατότητα ανάκτησης ενέργειας, ήτοι τη δυνατότητα ανάκτησης στοιχείων ενός οχήματος και τη χρήση ενέργειας που εσωκλείεται στα υλικά (καύση των υλικών ανακτώντας ενέργεια). Κατά το στάδιο της ανάπτυξης των οχημάτων της Nissan, λαμβάνουμε υπόψη τη συμμόρφωση με τις απαιτήσεις περί έγκρισης τύπου. Υπολογίζουμε και βελτιώνουμε τη δυνατότητα ανάκτησης των συστατικών μερών ενός οχήματος επιλέγοντας τα καλύτερα υλικά για την επίτευξη αυτών των στόχων.

Αύξηση της δυνατότητας ανακύκλωσης
Κατά τον σχεδιασμό κάθε αυτοκινήτου, οι σχεδιαστές μας εργάζονται με στόχο την αύξηση της δυνατότητας ανακύκλωσης και ανάκτησης των αυτοκινήτων της Nissan. Χρησιμοποιώντας υλικά τα οποία μπορούν εύκολα να ανακυκλωθούν, καθώς και τα ίδια υλικά και τις διαρθρωτικές εξελίξεις στο όχημα στο μέτρο του δυνατού, είμαστε σε θέση να εκπληρώνουμε τις νομικές υποχρεώσεις αναφορικά με τον στόχο της δυνατότητας ανάκτησης. Με την ανάπτυξη κατά τη σύλληψη της ιδέας κάθε αυτοκινήτου μεθόδων αποσυναρμολόγησης φιλικών προς το περιβάλλον επισημαίνοντας τα ανακυκλώσιμα πλαστικά μέρη του οχήματος, καθώς και με τη χρήση μη αναμεμειγμένων υλικών συμβάλλουμε στην επίτευξη του στόχου της δυνατότητας ανάκτησης.

Το παράδειγμα του Qashqai
Σχετικά με το Qashqai, οι μέθοδοι υπολογισμού της Nissan δείχνουν ότι ήδη επιτυγχάνουμε το 95% της δυνατότητας ανάκτησης μέσω της ανακύκλωσης μετάλλων, γυαλιού, υγρών, ελαστικών και λιπαντικών. Η αφαίρεση και ανάκτηση των καθισμάτων, προφυλακτήρων, πινάκων οργάνων, ντεπόζιτων υαλοκαθαριστήρων, ντεπόζιτων καυσίμου, και άλλων στοιχείων συμβάλλουν στην επίτευξη από τη Nissan του 95% της δυνατότητας ανάκτησης.

Προς περισσότερο περιβαλλοντικά όχημα
Η Nissan εργάζεται προνοητικά με στόχο τη βελτίωση του στόχου της δυνατότητας ανάκτησης προκειμένου να μειώνονται οι επιπτώσεις των οχημάτων μας στο περιβάλλον κατά το τέλος του κύκλου ζωής τους. Στόχος μας είναι να εκπληρώνουμε τη νομική υποχρέωσή μας και να προσφέρουμε στους πελάτες μας οχήματα ασφαλή και φιλικά προς το περιβάλλον.

Τα οχήματα της Nissan στο τέλος του κύκλου ζωής τους υπόκεινται σε επεξεργασία σύμφωνα με τις απαιτήσεις της ευρωπαϊκής Οδηγίας για τα οχήματα στο τέλος του κύκλου ζωής τους.

Απορρύπανση
Κατ’ αρχάς, όλα τα υγρά αποστραγγίζονται, υγρά φρένων, λάδι μηχανής, λάδι κιβωτίου ταχυτήτων κ.λπ. Τα υγρά αυτά συλλέγονται προσεκτικά και τηρούνται χωριστά για επεξεργασία από εξειδικευμένες εταιρείες ανακύκλωσης. Κατ΄αυτόν τον τρόπο συμβάλλουμε στην πρόληψη της ρύπανσης του εδάφους, του νερού και του αέρα. Στη συνέχεια, αφαιρούμε τα ελαστικά, το αέριο κλιματισμού και άλλα μέρη που περιέχουν βαριά μέταλλα (μόλυβδο, υδράργυρο, κάδμιο και χρώμιο). Αυτά περιλαμβάνουν βάρη τροχών από μόλυβδο, καταλυτικούς μετατροπείς, διακόπτες από υδράργυρο και την μπαταρία.

Αποσυναρμολόγηση
Ορισμένα μέρη του οχήματος ενδεχομένως να συνεχίζουν να είναι κατάλληλα για χρήση ως μεταχειρισμένα. Έπειτα από την αποσυναρμολόγηση, τα μέρη αυτά καθαρίζονται και ελέγχονται και στη συνέχεια αποθηκεύονται για χρήση σε άλλα αυτοκίνητα Nissan. Η Nissan χρησιμοποιεί τυποποιημένα εργαλεία για τη διευκόλυνση της διαδικασίας αποσυναρμολόγησης. Μειώνουμε τα υλικά στερέωσης, επισημαίνουμε τα πλαστικά μέρη και βελτιώνουμε συνεχώς τις λύσεις αποσυναρμολόγησης.

Τεμαχισμός
Τέλος, το υπόλοιπο όχημα που έχει απορρυπανθεί τεμαχίζεται. Το προϊόν του τεμαχισμού διαχωρίζεται βάσει των επιμέρους υλικών (μέταλλο, πλαστικά κ.ο.κ.). Τα υλικά αυτά μπορούν πλέον να ανακυκλωθούν περαιτέρω χρησιμοποιούμενα σε ανταλλακτικά νέων αυτοκινήτων ή για άλλους σκοπούς.

Διευκόλυνση της διαδικασίας επεξεργασίας για τα οχήματα στο τέλος του κύκλου ζωής τους
Οι δραστηριότητες ανακύκλωσης υποστηρίζονται από το Διεθνές Σύστημα Πληροφοριών Αποσυναρμολόγησης (IDIS) που έχει αναπτυχθεί σε συνεργασία με 21 κατασκευαστές αυτοκινήτων. Σε αυτό το σύστημα IDIS, η Nissan παρέχει πληροφορίες σχετικά με μη μεταλλικά υλικά, συστατικά μέρη και οδηγίες για τους αποσυναρμολογητές.

Για περισσότερες πληροφορίες για το σύστημα IDIS επισκεφθείτε τη διεύθυνση www.IDIS2.com.

Τι σημαίνει όχημα στο τέλους του κύκλου ζωής του;
Επειδή τίποτα δεν κρατά για πάντα, κάθε όχημα φτάνει κάποια στιγμή στο τέλος του κύκλου ζωής του. Παρότι τα οχήματα της Nissan στο τέλος του κύκλου ζωής τους δεν είναι πλέον κατάλληλα για καθημερινή χρήση, ωστόσο δεν παύουν να έχουν κάποια αξία. Κάθε όχημα στο τέλος του κύκλου ζωής του περιέχει ακριβές πρώτες ύλες (χάλυβα, ελαφριά μέταλλα, κράματα, αλουμίνιο, χαλκό, ψευδάργυρο κ.λπ.) που μπορούν να ανακυκλωθούν και να επαναχρησιμοποιηθούν ως υλικά.

Νομοθεσία σχετικά με τα οχήματα στο τέλος του κύκλου ζωής τους στην Ευρώπη
Το 2000 η Ευρωπαϊκή Ένωση εξέδωσε την Οδηγία περί οχημάτων στο τέλος του κύκλου ζωής τους. Κάθε κράτος μέλος υποχρεούται να την ενσωματώσει στην εθνική του νομοθεσία. Η συγκεκριμένη οδηγία αποσκοπεί στην ελαχιστοποίηση των αποβλήτων από οχήματα στο τέλος του κύκλου ζωής τους. Στόχος αυτής της πρωτοβουλίας είναι η προστασία του αέρα, του νερού και του εδάφους, καθώς και να καταστούν περισσότερο ανακυκλώσιμα τα οχήματα μελλοντικών γενιών.

Τι περιλαμβάνει η νομοθεσία;
Η συγκεκριμένη νομοθεσία εισήγαγε σαφείς στόχους ανακύκλωσης ώστε τα οχήματα στο τέλος του κύκλου ζωής τους να είναι φιλικότερα προς το περιβάλλον. Επιπλέον περιορίζει τη χρήση μόλυβδου, υδράργυρου, καδμίου και εξασθενούς χρωμίου στα νέα οχήματα. Η νομοθεσία απαιτεί επίσης από τους κατασκευαστές αυτοκινήτων να επισημαίνουν τα ανακυκλώσιμα υλικά ώστε να εντοπίζονται εύκολα. Στο μέλλον, τα νέα οχήματα θα πρέπει να αποδεικνύουν ότι είναι ανακυκλώσιμα ως προς το υλικό τους ή έχουν δυνατότητα ανάκτησης ως προς την ενέργεια πριν από την εισαγωγή τους στην αγορά. Προς υποστήριξη αυτής της απαίτησης, προτείνεται μία μέθοδος υπολογισμού. Η οδηγία για τα οχήματα στο τέλος του κύκλου ζωής τους καλύπτει όλα τα επιβατηγά αυτοκίνητα, τα ελαφριά εμπορικά οχήματα, τα μικρά φορτηγά (van) έως και 3,5 τόνων και τα μικρά λεωφορεία (minibus) έως 9 θέσεων.

Τρόπος διάθεσης του οχήματός σας στο τέλος του κύκλου ζωής του
Η Nissan δεσμεύεται ότι θα φροντίζει ώστε όλα τα οχήματά της να γίνονται δεκτά στα δίκτυα συλλογής όταν αυτά έχουν φτάσει στο τέλος του κύκλου ζωής τους με μηδενικό κόστος για τον τελευταίο ιδιοκτήτη. Σε κάθε αγορά στην ΕΕ, η Nissan έχει δημιουργήσει η ίδια ή συμμετέχει σε ένα ειδικό δίκτυο που εξασφαλίζει τη δωρεάν παραλαβή του παλιού σας οχήματος Nissan. Μπορείτε λοιπόν στο τέλος του κύκλου ζωής του να παραδώσετε το όχημά σας Nissan σε έναν από τους συνεργαζόμενους με τη Nissan ειδικούς για αυτόν τον σκοπό φορείς. Κατά την παράδοση θα λάβετε ένα πιστοποιητικό καταστροφής (COD) χωρίς καμία επιβάρυνση. Το πιστοποιητικό COD χρησιμεύει για την ακύρωση της άδειας κυκλοφορίας του οχήματός και την απαλλαγή σας από κάθε επιπλέον υποχρέωση.

Όροι και προϋποθέσεις για τη δωρεάν αποδοχή οχημάτων στο τέλος του κύκλου ζωής τους
Πρέπει να παραδώσετε το όχημά σας στο τέλος του κύκλου ζωής του στο εθνικό δίκτυο συλλογής στο οποίο συμμετέχει η Nissan μαζί με όλα τα ουσιαστικά συστατικά του μέρη και χωρίς επιπλέον άχρηστα στοιχεία.

Για να βρείτε το κοντινότερο σημείο συλλογής συμβουλευθείτε ένα μέλος του εξουσιοδοτημένου δικτύου Nissan της περιοχής σας.

Στη Nissan θέλουμε να διασφαλίσουμε ότι οι μπαταρίες, που αφαιρούνται από ένα όχημα, υποβάλλονται σε κατάλληλη επεξεργασία ούτως ώστε να εξασφαλιστεί ότι ανακυκλώνονται στο τέλος της ωφέλιμης ζωής τους.

Σύμφωνα με τις απαιτήσεις για τις μπαταρίες, που απορρέουν από την σχετική οδηγία της Ε.Ε, η Nissan συμμετέχει στα κατάλληλα συστήματα για να διασφαλίσει ότι οι μπαταρίες που αφαιρούνται από το όχημά σας μπορούν να ανακυκλωθούν, με μηδενικό κόστος για τον τελευταίο ιδιοκτήτη.

Οι διαδικασίες, που πρέπει να τηρηθούν, εξαρτώνται από τον τύπο της μπαταρίας, όπως :

  • Φορητές ηλεκτρικές στήλες: αυτές είναι σφραγισμένες μπαταρίες μικρού μεγέθους, όπως για παράδειγμα η μπαταρία που υπάρχει στο κλειδί του αυτοκινήτου. Σε συνάρτηση με την κείμενη νομοθεσία, η Nissan συμμετέχει σε ειδικό δίκτυο που εξασφαλίζει τη δωρεάν παραλαβή της παλιάς σας μπαταρίας.
  • Μπαταρίες αυτοκινήτων: αυτές είναι οι μπαταρίες εκκίνησης, όπως για παράδειγμα μια 12V μπαταρία αυτοκινήτου. Και σε αυτή την περίπτωση η Nissan συμμετέχει στα κατάλληλα συστήματα για να καταστεί δυνατή η ανακύκλωση των μπαταριών αυτής της κατηγορίας.
  • Βιομηχανικές Μπαταρίες: πρόκειται για συσσωρευτές που χρησιμοποιούνται για την τροφοδοσία ηλεκτρικών οχημάτων. Η Nissan συμμετέχει στο κατάλληλο σύστημα για να εξασφαλιστεί ότι η μπαταρία που θα αφαιρεθεί από ένα ηλεκτρικό όχημα μπορεί να ανακυκλωθεί, με μηδενικό κόστος για τον τελευταίο ιδιοκτήτη.

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την ανακύκλωση της μπαταρίας του δικού σας Nissan, συμβουλευθείτε ένα μέλος του εξουσιοδοτημένου δικτύου Nissan της περιοχής σας.